dimecres, 13 d’octubre del 2010

Repassem abans de l'examen


  • Classifica cada parella de paraules segons el tipus de rima: vesprada/estimada, primavera/tendresa, glòria/victòria, música/única, alegria/fantasia, ànima/àguila, enamorat/destrossat, sincer/primer, sorpresa/floreta, tela/terra.
    • Rima consonant: ________________________________________________
    • Rima assonant: _________________________________________________
  • Completa aquestes oracions amb les expressions: abans, avanç o avant.
    • a) Passeu .................., estàvem esperant-vos.
    • b) ................... de setembre ja ens ofereixen l’................... de la moda tardor-hivern.
    • c) Has de fixar-te bé ...................... de contestar.
    • d) Ens han facilitat un ..................... del resultat electoral.
  • Separa en síl·labes aquestes paraules que contenen dígrafs: goril·la, butlletí, carabassa, llenya, ètnic, guitarra, imatge, addicte, despatxar, bresquilla.
  • Completa amb enunciatives, interrogatives, dubitatives, exclamatives, imperatives i desideratives aquestes definicions. Les oracions, segons l’actitud del parlant, poden ser:
    • a) ___________________: pregunten alguna cosa.
    • b) ___________________: expressen un dubte.
    • c) ___________________: expressen ordres o precs.
    • d) ___________________: informen sobre un fet.
    • e) ___________________: expressen sentiments i emocions diverses (alegria, tristesa, sorpresa...).
    • f) ____________________: expressen un desig.
  • Digues de quin tipus són les oracions següents:
    • a) Compra’m arròs!
    • b) He llegit Pànic a Vancouver.
    • c) Potser aprovaré el curs.
    • d) Espere que t’agrade!
    • e) Vindràs a l’excursió?
    • f) No tinc son.
    • g) Amb qui vols parlar?
    • h) Ajuda’m, per favor!
    • i) Que la sort us acompanye!
    • j) Els alumnes d’ESO estudien música.
  • Ordena alfabèticament els grups de paraules següents:
    • a) cavall / egua / conill / pollastre / gos / porc / vaca / ànec / cabra / ovella
    _______________________________________________________
    • b) cama / cendra / ciri / cràter / cridar / caragol / clauer / cullera / covard / club
    _______________________________________________________
  • Defineix el conceptes següents:
  • Auca: ________________________________________________
    Poesia: _______________________________________________
    Teatre: _______________________________________________
    Narrativa: _____________________________________________
  • Defineix els següents conceptes i posa’n exemples.
  • Lexema: __________________________________________
    Prefix: ____________________________________________
    Sufix: _____________________________________________
  • Assenyala quin nivell de llengua s’utilitza en aquestes situacions: culte o col·loquial.
    • Noticiari de ràdio i televisió.
    • Conversa entre els membres d’una família.
    • Comentaris entre amics sobre un partit de bàsquet.
    • Comentaris sobre una lectura durant la classe de llengua.
    • Discurs inaugural d’un alcalde.

4 comentaris:

  1. Anònim11:38

    hola alicia soc Aaron de primer D y les he fet totes
    SON FACILS!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  2. Aaron, me'n alegre. Espere que l'examen t'haja anat igualment bé. La setmana que ve ho comentarem. Adéu!

    ResponElimina
  3. Anònim8:25

    alícia soc daiva de 1rD eixes activitats ya les he fet i man ajudat molt a lexamen pero perq no nen fiques activitats que hi han en el cuadernet de caligrafia o altres esq ya les e fet ixes i ademes ya a pasat lexamen !

    ResponElimina
  4. Anònim4:35

    ola alicia es dificil l,examen del tema 2 i 3?¿?¿?

    ResponElimina