- Classifica cada parella de paraules segons el tipus de rima: vesprada/estimada, primavera/tendresa, glòria/victòria, música/única, alegria/fantasia, ànima/àguila, enamorat/destrossat, sincer/primer, sorpresa/floreta, tela/terra.
- Rima consonant: ________________________________________________
- Rima assonant: _________________________________________________
- Completa aquestes oracions amb les expressions: abans, avanç o avant.
- a) Passeu .................., estàvem esperant-vos.
- b) ................... de setembre ja ens ofereixen l’................... de la moda tardor-hivern.
- c) Has de fixar-te bé ...................... de contestar.
- d) Ens han facilitat un ..................... del resultat electoral.
- Separa en síl·labes aquestes paraules que contenen dígrafs: goril·la, butlletí, carabassa, llenya, ètnic, guitarra, imatge, addicte, despatxar, bresquilla.
- Completa amb enunciatives, interrogatives, dubitatives, exclamatives, imperatives i desideratives aquestes definicions. Les oracions, segons l’actitud del parlant, poden ser:
- a) ___________________: pregunten alguna cosa.
- b) ___________________: expressen un dubte.
- c) ___________________: expressen ordres o precs.
- d) ___________________: informen sobre un fet.
- e) ___________________: expressen sentiments i emocions diverses (alegria, tristesa, sorpresa...).
- f) ____________________: expressen un desig.
- Digues de quin tipus són les oracions següents:
- a) Compra’m arròs!
- b) He llegit Pànic a Vancouver.
- c) Potser aprovaré el curs.
- d) Espere que t’agrade!
- e) Vindràs a l’excursió?
- f) No tinc son.
- g) Amb qui vols parlar?
- h) Ajuda’m, per favor!
- i) Que la sort us acompanye!
- j) Els alumnes d’ESO estudien música.
- Ordena alfabèticament els grups de paraules següents:
- a) cavall / egua / conill / pollastre / gos / porc / vaca / ànec / cabra / ovella
- b) cama / cendra / ciri / cràter / cridar / caragol / clauer / cullera / covard / club
- Defineix el conceptes següents:
- Defineix els següents conceptes i posa’n exemples.
- Assenyala quin nivell de llengua s’utilitza en aquestes situacions: culte o col·loquial.
- Noticiari de ràdio i televisió.
- Conversa entre els membres d’una família.
- Comentaris entre amics sobre un partit de bàsquet.
- Comentaris sobre una lectura durant la classe de llengua.
- Discurs inaugural d’un alcalde.
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Auca: ________________________________________________
Poesia: _______________________________________________
Teatre: _______________________________________________
Narrativa: _____________________________________________
Lexema: __________________________________________
Prefix: ____________________________________________
Sufix: _____________________________________________
hola alicia soc Aaron de primer D y les he fet totes
ResponEliminaSON FACILS!!!!!!!!!!!!!!!
Aaron, me'n alegre. Espere que l'examen t'haja anat igualment bé. La setmana que ve ho comentarem. Adéu!
ResponEliminaalícia soc daiva de 1rD eixes activitats ya les he fet i man ajudat molt a lexamen pero perq no nen fiques activitats que hi han en el cuadernet de caligrafia o altres esq ya les e fet ixes i ademes ya a pasat lexamen !
ResponEliminaola alicia es dificil l,examen del tema 2 i 3?¿?¿?
ResponElimina