dimarts, 18 de maig de 2010

Repassem per a l'examen

Tema 6
1. Completa les oracions següents sobre el còmic.

El còmic és una ______________ que conta una història combinant dibuixos i textos escrits. Les ______________ són cada un dels dibuixos emmarcats que representen un instant de la història. Dins de les vinyetes apareixen les paraules que diuen els personatges en uns espais que s’anomenen ______________.

Els còmics es poden classificar: segons el ____________ o gènere narratiu (d’humor, d’aventures, de ciència-ficció, policíacs...), segons el _________________ (____________, juvenils i per a adults) i segons l’objectiu que pretenen aconseguir (narratiu, si conta un fet de l’inici a la fi, i ____________, si informa sobre un tema amb una intenció divulgadora).

L’estructura del còmic és ___________, és a dir, hi ha principi, nucli i final. Els elements s’hi presenten seguint l’ordre ___________________________.

2. Contesta les preguntes que tens a continuació:

a) Què és un ideograma? Posa’n un exemple.
b) Què són les línies cinètiques?
c) Què és una onomatopeia? Posa'n un exemple.

3. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
a) Vine (de temps) ______________________________ a ma casa.
b) Corre (de quantitat) ____________________________ per la pista.
c) Escriu (de manera) ______________________________l’exercici.
d) Caminem (de lloc) ______________________________ del recinte.
e) ________________ (d’afirmació) tens tota la raó.
f) _________________ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.

4. Completa les oracions amb la contracció adient o amb preposició i article:
a) Encara no han vingut ___________ cine.
b) Amics ___________ ànima.
c) Sovint, escric cartes ___________ iaios.
d) He deixat la bicicleta ___________ garatge.
e) Viatge ____________ Lluna.
f) Han repartit la publicitat _________ carrers _________ poble.
g) Pugeu ___________ segon pis.
h) L clau ____________ hotel.
i) Un creuer ___________ Mediterrània.

5. Completa aquestes paraules amb x o ix.
e__èrcit, an__ova, e__pulsar, te__it, __úquer, ba__, a__eta,
co__í, pe__

6. Classifica aquestes paraules en homògrafes i homòfones.
vens-véns-venç / dit-dit / déu-deu / net-nét / porta-porta / sol-sòl / massa-maça / cara-cara / set-set / cessió-sessió

Homògrafes: ___________________________________________________________
Homòfones: ____________________________________________________________

7. Escriu en els buits data o dada en la forma que calga:
a) No ho sé; no recorde ara la _________ del descobriment d’Amèrica.
b) Tinc tota la informació necessària en una base de _________ de l’ordinador.
c) El meu germà major i la seua promesa ja han fixat la __________ del casament.
d) Arrepleguem __________ sobre la història del poble.

8. Completa les frases amb mèdic o metge en la forma que pertoque:
a) La clínica ha emés un comunicat ___________ sobre l’estat dels ferits.
b) Qui és el __________ que t’ha receptat aquest xarop?
c) La situació ____________ d’aquest pacient és estable.
d) En l’empresa m’han fet un reconeixement ____________
e) El _________ de guàrdia ha eixit del consultori __________ a les 7 h.

Tema 7
1. Completa amb a o en.
a) Tu també vius ________ Gandia? ______ quin carrer?
b) Farà frescor, ho he escoltat ______ un programa de ràdio.
c) No busques més les tisores, les he deixades ______ aquella taula.
d) Mar treballa ______ la farmàcia del cantó de ma casa.

2. Completa amb l o l•l.
aca __ orat, co__aborar, nove__a, aquare__a, i__ícit, co__ectiu, __àmina, do__ent, i__usió

3. Completa les següents oracions amb:
quan o quant
a) No m’espereu, no sé encara _______ acabaré la faena.
b) _______ pagues al mes per fer natació?
c) ______ passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.
no més o només
d) Vés al forn i compra _________ un pa.
e) Crec que l’examen tindrà __________ de deu preguntes.

4. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
a) Vés-te’n a casa ___________ comence a ploure. (temporal)
b) Han portat les fotos __________ els he dit. (locativa)
c) Compra creïlles________ cebes. (copulativa)
d) S’ha enfadat amb tu ________ li has parlat malament. (causal)
e) Dóna-li records nostres_________ el veus. (condicional)

5. Escriu quatre paraules de cada camp semàntic i digues si són oberts o tancats.
Insectes:
Alumnes de l’aula:
Esports:
Dies de la setmana:

6. Posa coma o punt i coma on calga.
a) David Albelda capità del València va nàixer a la Pobla Llarga.
b) Antoni viu a Xàbia jo a València.
c) La Ribera la Costera la Vall d’Albaida i l’Alcoià són comarques molt poblades.
d) Xicots a la dutxa!
e) Mare, dóna’m diners.

7. Contesta les següents qüestions sobre el conte:
a) Què és un conte?
b) Explica els diferents tipus de personatges que existeixen.

5 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. vallivana7:29

    BON DIA ALICIA
    bolia saber queals eren els ejercicis que tenim q fer per a pujar nota moltes gracies¡

    ResponElimina
  3. NEREA 1ERA5:46

    1. Completa les oracions següents sobre el còmic.

    El còmic és una narració que conta una història combinant dibuixos i textos escrits. Les vinyetes són cada un dels dibuixos emmarcats que representen un instant de la història. Dins de les vinyetes apareixen les paraules que diuen els personatges en uns espais que s’anomenen bafarades.

    Els còmics es poden classificar: segons el tema o gènere narratiu (d’humor, d’aventures, de ciència-ficció, policíacs...), segons el destinatari (infantil), juvenils i per a adults) i segons l’objectiu que pretenen aconseguir (narratiu, si conta un fet de l’inici a la fi, i expòsitiu, si informa sobre un tema amb una intenció divulgadora).

    L’estructura del còmic és tancada, és a dir, hi ha principi, nucli i final. Els elements s’hi presenten seguint l’ordre natural.

    ResponElimina
  4. NEREA 1ERA5:51

    Vine ací a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) Corre molt per la pista.
    c) Escriu (de manera)
    Escriu bél’exercici.
    d) Caminem (de lloc)
    caminem prop del recinte.
    e) Sí (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) No (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.

    ResponElimina
  5. NEREA 1ERA6:12

    4. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos on els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles y cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu ja que li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres si el veus. (condicional)

    5. Escriu quatre paraules de cada camp semàntic i digues si són oberts o tancats.
    Insectes:pardal , gusá, centpeus, escarabat
    Alumnes de l’aula:Claudia, Nerea , Paula , Alina , Vallivana...
    Esports:futbol, basquet, hockey, patinatge, natació ....
    Dies de la setmana:Dilluns , Dimarts, Dimecres,Dijous, Divendres

    6. Posa coma o punt i coma on calga.
    a) David Albelda; capità del València va nàixer a la Pobla Llarga.
    b) Antoni viu a Xàbia ; jo a València.
    c) La Ribera la Costera, la Vall d’Albaida i l’Alcoià són comarques molt poblades.
    d) Xicots a la dutxa!
    e) Mare, dóna’m diners.

    7. Contesta les següents qüestions sobre el conte:
    a) Què és un conte?
    Un contes es una narraci-ó breu, de una serie de fets llegendaris o ficticis amb la intenció d´entretenir
    b) Explica els diferents tipus de personatges que existeixen.
    Principal:protagonista
    Antagonista : el rival del protagonista
    Secundaris, personatges que colaboren amb els anteriors.
    Anomenats apareixen soles en el moment de la trama

    ResponElimina